Логопедична АБВГДейка
Логопедичний сайт для вчителів-логопедів та батьків
Головна | Каталог статей | Реєстрація | Вхід
Вітаю Вас Гость | RSS

Меню сайту
Що Вас цікавить?
Cтатті [15]
СДГУ [1]
Порушення читання та письма [2]
Заїкання [3]
Вхід на сайт

Пошук
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 278
Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites
  • Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0
    Головна » Статті » Cтатті

    ЛЕПБУК "БУДИНОЧОК ВЕСЕЛОГО ЯЗИЧКА"

      У своїй логопедичної практиці я почала вивчати і використовувати абсолютно нове цікаве - методичний посібник-лепбук.  

    Звуковий лепбук - ефективний засіб автоматизації звуків, завдяки динамічності, емоційності проведення та зацікавленості дітей він дає можливість багато разів тренувати дитину в повторенні потрібних звуків, сприяє поповненню і активізації словника, формує правильну звуковимову, розвиває зв'язне мовлення та вміння висловлювати свої думки. У цьому полягає його педагогічна значущість. Застосування лепбука допомагає вчити дитину вчитися самостійно. Крім освітніх плюсів, він може сприйматися дітьми як скарб, до якого цікаво повертатися, перегортати.

    Всі ігрові завдання і вправи лепбука відповідають певній темі і несуть в собі пізнавальну і розвиваючу функцію і служать для автоматизації та диференціації поставлених звуків, спрямовані на розвиток фонематичного слуху і сприйняття, дрібної і артикуляційної моторики, сприяє формуванню лексико-граматичних категорій.

    Продумуючи матеріал для лепбука, необхідно якомога більше підібрати завдань на підключення різних аналізаторів:

    • зорового (картинки, схеми, предмети, алгоритми, іграшки, мнемотаблиці);
    • тактильного (моделювання літери, пальчикові ігри, вірші в поєднанні з рухами загальної моторики);
    • слухового (інтонування складів, слів, фраз, прийом «закриті очі» - проголошення словесного матеріалу з закритими очима, з концентрацією уваги на артикуляцію та фонематичний слух).

    При використанні ігрових завдань лепбука діти з великим задоволенням займаються, при цьому автоматизація поставлених звуків в грі здійснюється в більш складній і захоплюючій мовній ситуації, ніж при повторенні певних слів і фраз логопедом.

    У кожній ігровій вправі вирішуються завдання мовного розвитку: дихання, артикуляційної моторики, фонематичного слуху, вдосконалення граматичної будови мовлення, закріплення словника, розвиток зв'язного мовлення.

    У моєму звуковому лепбуці «Будиночок веселого язичка» пропонуються ігри та вправи, спрямовані на автоматизацію звуків у складах, словах, реченнях і зв'язного мовлення, а також на розвиток фонематичного слуху, мислення, зорового сприйняття, пам'яті, уваги, дрібної моторики, звукового аналізу та синтезу, граматики, збагачення словника.

    Ігрові завдання лепбука пропонуються у формі подорожі веселого язичка по його улюбленим кімнатам.

    Ігрові вправи «Весела гусінь»

    Удосконалення артикуляційної моторики для сонорних звуків.

    Ігрові вправи «Веселі метелики»

    Удосконалення спрямованого повітряного струменю

    Ігрові вправи «Свистілочка»

    Завдання: закріплювати ізольовану вимову звуку [С].

    Дитині пропонується показати як повзе змія. Вимовляння звуку дитиною супроводжується рухом пальців по доріжкам, драбинкам.
    Ігрові вправи «Складові пісеньки»

    Завдання: автоматизувати звук [С] в прямих, зворотних складах, із збігом приголосних звуків. Дитині пропонується послухати як співає Язичок, далі слідом за дорослим вона повторює склади.

    «Буквознайка»

    Завдання: закріплювати зоровий образ літери С, вчити диференціювати поняття «звук» і «літера», розвивати просторові уявлення та дрібну моторику.

    Дитині пропонується обвести контур літери на аркуші паперу.

    «Знайди літеру»

    Завдання: розвивати зорову увагу. Вчитися виділяти букви в прихованому варіанті.

    Дитина повинна знайти букви С, написані на фоні інших літер, підкреслити всі правильні літери С, виділити літери, написані в «дзеркальному» відображенні або в перевернутому вигляді, заштрихувати літеру С за зразком.

    «Плутанина»

    Завдання: розвивати зорову увагу, мислення, оптико-просторові уявлення, пам'ять, орфографічну пильність.

    Дитині пропонується знайти і назвати предмети, зображені на зашумлених або заштрихованих картинках.
    «Тіні»

    Завдання: розвивати предметно-зоровий гнозис, мислення, оптико-просторові уявлення, збагачувати словниковий запас.

    Дитині пропонується дізнатися і назвати предмет по тіньовому зображенню.

    «Незвичайна галерея»

    Завдання: розвивати предметно-зоровий гнозис, оптико-просторові уявлення, збагачувати словниковий запас.

    Дитині пропонується назвати картинки серед контурних зображень букви С.

     

    «Чарівні кишені»

    Завдання: розвивати предметно-зоровий гнозис, мислення, оптико-просторові уявлення, дрібну моторику, збагачувати словниковий запас.

    Дитина повинна покласти в кишеню картинки де є звук С

    Ігрові вправи «Оживи друзів»

    Завдання: розвивати предметно-зоровий гнозис, мислення, оптико-просторові уявлення, збагачувати словниковий запас, дрібну моторику

    Дитина повинна допомогти веселому Язичку з'єднати точки так, щоб вийшла «ожила» картинка (друг) зі звуком С

    «Чарівні чистомовки і скоромовки»

    Завдання: автоматизувати звук [с] у фразах, реченнях, зв'язного мовлення; розвивати темп, ритм, інтонацію, чіткість і гучність вимови, слухове увагу і пам'ять, контроль над звуковимовою.

    Дитина повторює або вимовляє чистомовки на звук [с].

    «В гостях у лісових жителів»

    Завдання: автоматизувати звук [с] в зв’язному мовленні.

    Дитині пропонується розповісти казку або розповідь з опорою на мнемотаблицю.    

    Категорія: Cтатті | Додав: shornikova200 (13.09.2018) | Автор: Шорнікова О.В.
    Переглядів: 1857 | Теги: автоматизація звуків, лепбук, звуковимова | Рейтинг: 5.0/5
    Всього коментарів: 0
    avatar
    Усі матеріали сайту надані їх авторами для публікації або завантажені з відкритих джерел мережі Інтернет 
    і опубліковані виключно для ознайомлення та власного користування.
    Копіювання та цитування матеріалів сайту дозволяється та вітається 
    за умови надання активного посилання на сайт abcd-logoped.at.ua
    Логопедичний сайт для логопедів та батьків
    Никнейм Логопедична АБВГДейка зарегистрирован!