В даному посібнику запропонований дидактичний матеріал на автоматизацію свистячих, шиплячих і сонорних звуків, а також їх диференціацію у формі мнемотаблиць, що значно полегшують дітям оволодіння навичками правильної звуковимови та фонематичного аналізу. Емоційно забарвлені логопедичні заняття із використанням мнемотехніки, яскравої та влучної наочності дозволяють дітям міцно запам'ятати певну інформацію, допомагають з інтересом оволодівати складним навчальним матеріалом. Безперечно, вони формують у учнів позитивне ставлення до навчання та сприяють підвищенню ефективності роботи. Діти з великим задоволенням вчать вірші, надовго запам′ятовуючи їх зміст. Навіть малоактивні та діти з невисоким рівнем уваги зосереджено запамятовують малюнки та образи, що позначають потрібне слово.
Матеріал посібника складений на основі авторських напрацювань, апробованих на заняттях з дітьми дошкільного та молодшого шкільного віку. Запропонований матеріал сприяє закріпленню в мові правильної вимови звуків, а також активізує вищі психічні функції і сприяє підготовці до оволодіння грамотою, читанням і письмом.
Велика кількість опорних картинок полегшує засвоєння матеріалу, робить заняття наочним та цікавим. Використання методу мнемотехніки надає великі можливості для психо – емоційної та мовної компенсації дітей з важкими мовними порушеннями, а саме:
- забезпечується психологічний та емоційний комфорт під час занять;
- швидше автоматизуються звуки в спонтанному мовленні;
- успішно розвивається мовна вправність;
- діти засвоюють велику кількість мовного матеріалу, в якому якісно закріплюються виправлені звуки мови;
- активізуються і відновлюються вищі психічні функції ( пам’ять, увага, сприйняття, мислення, фонематичні процеси ).
Таким чином, даний мовний матеріал – це один з найбільш продуктивних видів корекційної діяльності, яка представляє собою оригінальну психо – мовну гімнастику.
|