Дидактична гра «Пані Метелиця».
Автоматизація та диференціація звуків «Р-Рь» в словах.
Мета: Закріпити у дітей правильну вимову звуків Р-Рь у словах на початку у відкритих складах.
Завдання: Дитині пропонується дізнатися з якої перини впала пір’їнка, на перинах зображені літери Р та Рь (якщо дитина не знає ці літери – потрібна допомога дорослого), для цього треба вирізати пір’їнки, на яких зображені різні слова на звуки Р та Рь. Щоб дитині було цікавіше ці пер’їнки можна перевернути, це стимулює інтерес до виконання завдання, а також дошкільник не вагається під час вибору (особливо, якщо завдання виконується з групою дітей). Для того, щоб правильно покласти пір’їнку на ту чи іншу перину – треба визначити 1 звук у слові та правильно назвати малюнок на пір’їні.
Р – рушник, рисеня, рижики, ромб, рот, редька, риба, рукавички, ремінь, рука, редиска, ракета .
Рь – ряжанка, ріпка, ріг, рюмка, рятувальник, річка, рій, рюкзак, рябчик .
Ускладнення №1 ( для старшого дошкільного віку): Завдання «Про що можна сказати МІЙ, МОЯ, МОЄ, МОЇ». Після того, які малюк назвав та перевернув всі пір’їнки, пропонується підібрати слова до присвійного займенника МІЙ (наприклад: ромб, рюкзак.....), МОЯ (наприклад: ракета, ряжанка..), МОЄ (наприклад: рисеня…), МОЇ (наприклад: рукавички, рижики).
Ускладнення №2 (для середнього та старшого дошкільного віку): Завдання «Скажи який?» (яка? яке? які?). Треба підібрати прикметник до іменника (наприклад: вишитий рушник…). Для більш старших дітей можна запропонувати підібрати по 3 слова (наприклад: ракета – нова, іграшкова, маленька.)
Ускладнення №3 (для середнього та старшого дошкільного віку): Завдання «Хто, що робить?» Треба скласти речення із заданим словом (наприклад: редиска росте на городі.).
Ускладнення №4 (для старшого дошкільного віку): Завдання «Придумай розповідь». Дитина обирає 3 малюнки ( на звуки Р-Рь) і придумує коротеньку розповідь. Потім можна ускладнити і скласти розповідь, беручи послідовно 5 малюнків (творчі розповіді).
|