Логопедична гра «Впіймай рибку»
Корекційне завдання:
- Закріплювати правильну вимову звуків [С], [З], [Ц], [Ш], [Ж], [Ч], [Р], [Л].
- Формувати фонетико-фонематичне уявлення про звуки і складову будову слова.
- Навчати дітей диференціювати звуки [С]-[Ш], [З]-[Ж], [Ц]-[Ч], [Р]-[Л].
- Розвивати лексико-граматичну будову мовлення.
- Розвивати зв’язне мовлення.
- Стимулювати розвиток психічних та пізнавальних процесів.
- Підтримувати емоційно-позитивний комфорт.
- Сприяти розвитку спілкуванню дітей, комунікативних навичок.
- Розвивати координацію рухів та зорову увагу.
Опис гри: дана гра складається з набору рибок з малюнками, в назвах яких присутні слова зі звуками [С], [С’], [З], [З’], [Ц], [Ч], [Щ], [Ш], [Л], [Л’], [Р], [Р’]; «акваріума»; 2 вудок, 2 відерець.
Кількість гравців: 2-4 дитини.
Дана гра може бути використана під час індивідуальної, групової чи фронтальної корекційної діяльності (як елемент). Можна використовувати рибки з малюнками як з однією групою звуків, так і з різними.
Інструкція до гри:
І група ігор.
Корекційне завдання: автоматизувати поставлені звуки (в словах, реченнях).
Кожна дитина бере в руки вудку і ловить рибку з малюнком, називає його, правильно вимовляючи поставлений звук в слові. За кожне правильно виконане завдання дитина кладе рибку у своє відерце. Далі, передає хід наступному гравцю.
Кожна дитина бере в руки вудку і ловить рибку з малюнком, називає його, правильно вимовляючи поставлений звук в слові. Потім повторює за логопедом чистомовку, або пропонує свій варіант. Далі передає хід наступному гравцю. Хто більше «зловить» рибок – той і виграв.
ІІ група ігор
Корекційне завдання: формувати фонетико-фонематичне уявлення і складову будову слова (закріпити вміння визначати положення звукового аналізу слів).
- Визнач перший звук у слові.
Дитина ловить рибку з малюнком, називає його. Потім визначає перший звук в назві картинки. Передає хід наступному гравцю.
- Назви останній звук у слові.
Дитина ловить рибку з малюнком, називає його. Потім визначає останній звук в назві картинки. Передає хід наступному гравцю.
- Визнач, які голосні звуки сховалися у слові.
Дитина ловить рибку з малюнком, називає його. Потім визначає голосні звуки і кількість складів в назві картинки. Передає хід наступному гравцю.
- Такі різні подібні звуки.
Гравці ловлять рибку, називають малюнок і визначають який звук чути у слові : [С] – [Ш], [З] – [Ж], [Р] –[Л]. Кладе рибку відповідно до букви на відрі.
- Підбери картинку до схеми.
Перед дитиною на столі викладаються схеми, які вказують на місце положення звука у трьох позиціях (початок, середина, кінець слова). Гравець ловить картинку, називає слово і визначає місце положення заданого звука. Картинку кладе відповідно до певної схеми.
- Порахуй кількість звуків у слові.
Дитина ловить рибку з малюнком, називає його. Потім визначає кількість звуків і викладає їх фішками. Передає хід наступному гравцю.
ІІІ група ігор
Корекційне завдання: розвивати лексико-граматичну будову мовлення: закріплювати вміння утворювати слова із зменшувально-пестливими суфіксами; розвивати вміння узгоджувати іменники з числівниками; утворювати речення з певним словом; визначати рід предметів: чоловічий, жіночий чи середній; вчити підбирати прикметники до іменників.
Діти по-черзі ловлять рибку, називають малюнок спочатку в однині, а потім в множині.
Дитина ловить рибку з малюнком, називає його і підбирає ознаку в залежності від того, до якого роду належить предмет (чоловічого, жіночого чи середнього).
Кожний по черзі ловить рибку з малюнком, називає його і утворює нове слово за допомогою зменшено-пестливих суфіксів.
Після того, як гравець «зловив» рибку , назвав малюнок, він рахує предмет від одного до п’яти чи до десяти, погоджуючи закінчення. За кожне правильно виконане завдання діти кладуть рибку у своє відерце.
ІV група ігор
Корекційне завдання: розвивати зв’язне мовлення.
Після того, як гравець «зловив» рибку, назвав малюнок, він будує речення різної складності.
Перший гравець ловить рибку з картинкою, але її не називає. Потім він називає характерні ознаки зображеного предмету: форму, колір, смак, дію, яку може виконувати сам предмет, і дію, яку можна виконувати цим предметом. Решта гравців намагаються відгадати, про який предмет іде мова. Потім робить опис предмета наступний учасник гри.
|