Дидактична гра «Взимку на ялинки падають сніжинки».
Автоматизація та диференціація шиплячих звуків Ш, Ж, Ч в словах.
Мета: Закріпити у дітей правильну вимову шиплячих звуків у словах на початку у відкритих складах.
Завдання: Дитині пропонується допомогти дітям розкласти сніжинки на ялинки, на яких зображені літери (якщо дитина не знає ці літери – потрібна допомога дорослого), для цього треба вирізати сніжинки, на яких зображені різні слова на звуки Ш, Ж, Ч. Щоб дитині було цікавіше ці сніжинки можна перевернути, це стимулює інтерес до виконання завдання, а також дошкільник не вагається під час вибору (особливо, якщо завдання виконується з групою дітей). Для того, щоб правильно покласти сніжинку на ту чи іншу ялинку – треба визначити 1 звук у слові та правильно назвати малюнок на сніжинці.
Ш – шапка, шарф, шахи, шакал, шампунь, шафа.
Ж – жало, жабо, жаба, жакет, жасмин, жайворонок.
Ч – чайник,чашка, часник, чапля, чаклун, чайка.
Ускладнення №1 ( для старшого дошкільного віку): Завдання «Про що можна сказати МІЙ, МОЯ, МОЄ, МОЇ». Після того, які малюк назвав та перевернув всі сніжинки, пропонується підібрати слова до присвійного займенника МІЙ (наприклад: шарф, жакет, чайник...), МОЯ (наприклад: шапка, жаба, чашка..), МОЄ (наприклад: жало, жабо…), МОЇ (наприклад: шахи).
Ускладнення №2 (для середнього та старшого дошкільного віку): Завдання «Скажи який?» (яка? яке? які?). Треба підібрати прикметник до іменника (наприклад: тепла шапка…). Для більш старших дітей можна запропонувати підібрати по 3 слова (наприклад: чашка: зелена, глиняна, нова.)
Ускладнення №3 (для середнього та старшого дошкільного віку): Завдання «Хто, що робить?» Треба скласти речення із заданим словом (наприклад: Чапля стоїть на одній нозі.).
Ускладнення №4 (для старшого дошкільного віку): Завдання «Придумай розповідь». Дитина обирає 3 малюнки ( на звуки Ш, Ж, Ч) і придумує коротеньку розповідь, потім можна перевернути малюнки і скласти розповідь, беручи послідовно 5 малюнків (творчі розповіді).
Варіанти гри (після того, як дитина назвала всі малюнки):
- Завдання «Якого малюнку не стало?» (кількість малюнків залежить від віку дитини ).
- Завдання «Що змінилось?» Треба викласти ряд з 10 малюнків на вибір, потім дорослий міняє місцями, починаємо з 2 малюнків, пізніше кількість поступово зростає до 5 малюнків).
- Завдання «Виклади візерунок з малюнків» ( просторове орієнтування дитини) для середнього дошкільного віку викладаємо ряд ( наприклад: поклади шафу між чайкою та жабою, потім біля жаби шах....), для старшого дошкільного віку викладаємо квадрат (наприклад поклади посередині шарф, ліворуч від шарфа жабу, під жабою чайку, праворуч від шарфа жакет, над жакетом чаплю…, таким чином викладаємо квадрат з 9 малюнків).
|