Логопедична АБВГДейка
Логопедичний сайт для вчителів-логопедів та батьків
Головна | Каталог статей | Реєстрація | Вхід
Вітаю Вас Гость | RSS

Меню сайту
Що Вас цікавить?
Cтатті [15]
СДГУ [1]
Порушення читання та письма [2]
Заїкання [3]
Вхід на сайт

Пошук
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 278
Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites
  • Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0
    Головна » Статті » Cтатті

    ЩО ТАКЕ БІОЕНЕРГОПЛАСТИКА?

    Що таке біоенергопластика?

    Людина правильно вимовляє різні звуки, як ізольовано, так і в мовному потоці, завдяки силі, гарній рухливості і диференційованій роботі органів артикуляційного апарату. Уже в дитинстві дитина робить масу найрізноманітніших артикуляційно-мімічних рухів язиком, губами, щелепою, супроводжуючи ці рухи окремими звуками або їх поєднаннями (гуління, лепет). Такі рухи є першим етапом у розвитку мовлення дитини, вони грають роль гімнастики в природних умовах життя. Для чіткої артикуляції звуків мови потрібні сильні, пружні і рухливі органи мови - язик, губи, піднебіння, щелепа.

    Гарна мова - найважливіша умова всебічного повноцінного розвитку дітей. Чим багатша і граматично правильна у дитини мова, тим легше їй висловити свої думки, тим ширше її можливості в пізнанні навколишньої дійсності, набагато змістовніші і повноцініші стосунки з однолітками і дорослими.

    Організація діяльності дітей з мовними порушеннями вимагає особливого підходу. Часто, ні бажання педагога, ні володіння методикою корекції мовлення недостатньо для отримання бажаного результату при корекції звуковимови. Тому, ми змушені шукати найбільш ефективні шляхи виховання і навчання.

    Відомо, що використання в роботі різноманітних нетрадиційних методів і прийомів підтримує у дитини пізнавальну активність, запобігає стомленості, і в цілому, підвищує ефективність корекційної роботи. І одним з таких методів є біоенергопластика.

    Біоенергопластика - це поєднання рухів артикуляційного апарату з рухами кисті руки.

    Принцип біоенергопластики - сполучена робота пальців і кистей рук та артикуляційного апарату. Рухи рук імітують рухи органів мовного апарату. Комплекс вправ з використанням біоенергопластики сприяє розвитку рухливості артикуляційного апарату, що, в свою чергу, впливає на точність в засвоєнні артикуляційних укладів.

    Рухи тіла, спільні рухи руки і артикуляційного апарату, якщо вони пластичні, розкуті і вільні, допомагають активізувати природний розподіл біоенергії в організмі. Це викликає надзвичайно сприятливий вплив на активізацію інтелектуальної діяльності дітей, розвиває координацію рухів та дрібну моторику.

    Під впливом кінезіологічних тренувань відзначаються позитивні структурні зміни в організмі: синхронізується робота півкуль головного мозку, розвиваються здібності, поліпшується увага, пам'ять, мислення, мова. Сила, рівновага, рухливість і пластичність нервових процесів здійснюється на більш високому рівні. Удосконалюється регулююча і координуюча роль нервової системи.

    Виражена або розсіяна неврологічна симптоматика проявляється, перш за все, в рухових розладах: 

    - порушення координації рухів; 

    - змінах м'язового тонусу; 

    - несформованості загальної, дрібної та артикуляційної моторики.

    Діти можуть бути незграбні, розкоординовані, погано орієнтуватися в просторі та в схемі власного тіла. При збільшенні динамічного навантаження знижується якість рухів, розпадаються пози. Багатьом недоступно виконання артикуляційних проб: діти помиляються, швидко втомлюються, рухи стають неточними, порушується їх темп, ритм, плавність, з'являються сінкінезії.

    Проведення артикуляційних вправ принципово відрізняється від загальноприйнятих, що досягаються з'єднанням артикуляційних рухів з рухами руки. Спочатку однією, потім і двох. 

    Для артикуляційної гімнастики знадобиться дзеркало, яке повинно повністю показувати дитині її обличчя під час виконання вправ. Після правильного засвоєння артикуляційних вправ можна буде відмовитися від використання дзеркала. Відмова від використання дзеркала забезпечить розвиток кінестичних відчуттів. 

    Статичні вправи сприяють розвитку м'язової сили, динамічної організації руху, допомагають дитині прийняти правильну артикуляційну та пальчикову позу:

    "Посмішка" - пальчики розставлені в сторони, як промінчики сонечка. Під рахунок 1 –пальчики розправляються і утримуються одночасно з посмішкою 5 сек., на рахунок 2 –долоня згортається в кулак. І так далі.

    "Хоботок" - долоня зібрана в пучку, великий палець притиснутий до середнього.

    "Жало", "Змійка" - пальці стиснуті в кулак, вказівний висунутий вперед.

    «Лопаточка» - великий палець притиснутий до долоні збоку, зімкнута, ненапружена долоня опущена вниз.

    "Чашечка" - пальці притиснуті один до одного, імітуючи положення "чашечки".

    "Парус" - зімкнута долоня піднята вгору.

    "Гірка" - зігнута долоню опущена.

    Динамічні вправи нормалізують м'язовий тонус, переключення рухів, роблять їх точними, легкими, ритмічними:

    Вправа "Годинник" супроводжує стисла і опущена вниз долоня, яка рухається під рахунок вліво - вправо.

    "Гойдалки" - рух долоні із зімкнутими пальцями вгору вниз.

    "Праска" - зімкнута долоня піднята вгору, тильною стороною від себе, чотири зімкнутих пальця повільно і плавно рухаються вперед - назад і вліво - вправо.

    "Футбол" - долоня стиснута в кулак, вказівний палець висунутий вперед, під рахунок кисть руки повертається вправо - вліво.

    Найсприятливіший вік для того щоб підготувати дитину від 4 до 8 років,  так як саме в цьому віці кора півкуль головного мозку ще на стадії формування і краще сприймає нові знання такі як мова, сприйняття, мислення.

    Артикуляційну гімнастику  необхідно проводити емоційно, в ігровій формі. Для цього можна використовувати ляльку - рукавичку, можна на провідній руці дитини намалювати очі і рот уявного чоловічка. Даний прийом сприяє емоційному підйому і підвищенню інтересу до виконання гімнастики з біоенергопластикою.

    Застосування біоенергопластики ефективно прискорює виправлення звуковимови у дітей зі зниженими та порушеними кінестичними відчуттями, так як працююча долоня багаторазово підсилює імпульси, що йдуть до кори головного мозку від мови.

    Результати застосування біоенергопластики:

    - розвиток артикуляційної, дрібної моторики, пам'яті, уваги, мислення, почуття ритму, орієнтування в просторі;

    - значне полегшення постановки і введення звуків в мову;

    - забезпечення успішності дитини;

    - розвиток кистей і пальців рук, забезпечення їх рухливості і гнучкості, що полегшує оволодіння навичкою письма;

    - вибудовування наступності в роботі всіх зацікавлених учасників освітнього простору в корекції мови дітей;

    - сприятливий вплив на психіку дитини, на стан її фізичного та психічного здоров'я;

    - у дітей розвивається уява і фантазія, опанувавши всі вправи, діти вчаться «розповідати» руками цілі історії

    Виконання вправ і ритмічних рухів пальцями індуктивно призводить до порушення в мовних центрах головного мозку і різкого посилення узгодженої діяльності мовних зон, що в кінці, стимулює розвиток мови.

    Був підтверджений зв'язок інтелектуального розвитку та дрібної моторики. Систематичні вправи по тренуванню рухів пальців поряд із стимулюючим впливом на розвиток мови є, потужним засобом підвищення працездатності головного мозку.

    Основні умови проведення таких занять:

    - увага на одночасність виконання артикуляційних рухів з рухом кистей рук;

    - чітке виконання кожного руху;

    - вправи виконувати багаторазово перед дзеркалом і без нього (на прикладі артикуляції);

    - використовувати як ігрову форму артикуляційної гімнастики.

    Використання біоенергопластики істотно прискорює корекцію звуковимови у дітей з порушеними кінестичними відчуттями, оскільки працююча долоня у багато разів підсилює імпульси, що йдуть до кори головного мозку від мови. І.П. Павлов вважав, що будь-яка думка закінчується рухом. Саме тому багатьом людям легше думати при діях, які повторюються, наприклад, ходьбі, погойдуванні ногою, постукуванні олівцем по столу. На руховій активності побудовані всі нейропсихологічні корекційно - розвиваючі програми. Ось чому слід пам'ятати, що для навчання дитини потрібен рух.

     

    Список використаної літератури:

    1. Бушлякова Р.Г. Артикуляційна гімнастика з біоенергопластикою.М.: Детство - Пресс, 2011.

    2. Бушлякова Р. Г., Вакуленко Л. С. Артикуляційна гімнастика з біоенергопластикою. М., 2011.

    3. Ерошкіна С.Т. Пальчиковий ігротренінг//Логопед.2007.№4.

    Категорія: Cтатті | Додав: snitkol42 (10.02.2019) | Автор: Снітко Л.С.
    Переглядів: 627 | Теги: біоенергопластика, пальчикова гімнастика | Рейтинг: 5.0/4
    Всього коментарів: 0
    avatar
    Усі матеріали сайту надані їх авторами для публікації або завантажені з відкритих джерел мережі Інтернет 
    і опубліковані виключно для ознайомлення та власного користування.
    Копіювання та цитування матеріалів сайту дозволяється та вітається 
    за умови надання активного посилання на сайт abcd-logoped.at.ua
    Логопедичний сайт для логопедів та батьків
    Никнейм Логопедична АБВГДейка зарегистрирован!