Логопедична АБВГДейка
Логопедичний сайт для вчителів-логопедів та батьків
Головна | Каталог статей | Реєстрація | Вхід
Вітаю Вас Гость | RSS

Меню сайту
Що Вас цікавить?
Cтатті [15]
СДГУ [1]
Порушення читання та письма [2]
Заїкання [3]
Вхід на сайт

Пошук
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 278
Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites
  • Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0
    Головна » Статті » Заїкання

    ОСНОВНІ НАПРЯМКИ КОРЕКЦІЙНОЇ РОБОТИ ДЛЯ ДІТЕЙ З ЛОГОНЕВРОЗОМ

    Основні напрямки корекційної роботи для дітей з логоневрозом

     

    Мовна картка .

    Я використовую мовну картку для заїкуватих дітей. В інтернеті їх дуже багато, тому я вибираю відповідно до віку дитини. Мовну картку заповнюю не на консультації, а вже після проведення декількох занять. Це дає можливість ближче познайомитись з дитиною, поспілкуватися з нею, поспостерігати. А вже потім разом з батьками окремо заповнюю мовну картку. Після заповнення картки я складаю індивідуальну програму для дитини.

    Корекційне заняття.

    1 . Артикуляційна гімнастика.

    Кожне заняття ми починаємо з арткуляційної гімнастики.

    2. Пальчикова гімнастика.

    Кожне нове заняття використовуємо нові ігри для гімнастики. Також складаємо пазли, малюємо пальчиками, пензликом, і т.д.

    3. Міміка. Розкладаємо картки «Емоції». Витягуємо по черзі картки і зображуємо емоцію.

    4. Складаємо розповідь за картинкою.

    5. Дихальна гімнастика.

    Робимо гімнастику Стрєльнікової. До неї добавляємо задування свічок, гру «Забий м’яч в ворота» ( дмухаємо на тенісну кульку, вату, бумагу), гра «Пливи човник» ( набираємо воду в лоток і на довгому видиху дуємо на паперовий човник), задуваємо свічку, пускаємо мильні бульбашки і так далі.

    6. Логопедичний масаж.

    7. Робота з голосними звуками. ( кожний звук промовляємо на видуху : ааааааааааааааааааааааааа, оооооооооооооооооооооооооооо, уууууууууууууууууууууууууу, ииииииииииииииииииииии, іііііііііііііііііііііііі, еееееееееееееееееееееееее, звуки мають бути довгими, наскільки зможе дитина. Потім можемо варіювати звуками : ааааааоооооууууу, ееееееиииииииааааааа і т.д.) Можна зробити музичну драбинку. Беремо звук, наприклад, А і від низького звуку до високого проспівуємо і навпаки.

    8. Робота зі звуками Т - Д (молоточок)

    9. Робота з текстом на видиху ( Перед початком речення вдихаємо носом повітря, на видиху читаємо чи повторюємо за логопедом, але не швидко, дуже повільно). Закінчили речення – видихнули. Починаємо з казки «Ріпка».

    10. Массаж - релакс (плечі, руки, долоні, голова, ступні)

    Основні напрямки корекційної роботи

    1. Правильне мовне дихання.

    2. Артикуляційна гімнастика та артикуляційний масаж.

    3. Психологічний метод лікування заїкання.

    1. Слід зазначити, що для успішного подолання заїкання, необхідним є така організація логопедичних занять, щоб заїкання на них повністю відсутнє. Для досягнення цієї мети логопедами застосовуються такі форми мови, які дозволяють зняти мовні судоми. До таких видів відносяться:

    • сполучена мова (мова разом з логопедом);

    • відбита мова (повторення за логопедом окремих слів, невеликих фраз, зберігаючи при цьому заданий темп і ритм мови);

    • ритмічна мова (відбивання ритму на кожному складі або на ударному складі в слові);

    • шепітна мова.

    2. Основою для правильного мовлення є правильне мовне дихання. Встановлено, що найбільш правильним і зручним для мови є диафрагмально-реберний подих, коли вдих і видих відбуваються за участю діафрагми і міжреберних м'язів. Активна нижня, сама ємна частина легких. Верхні відділи грудної клітини, а також плечі практично залишаються нерухомими.

    Для виховання навичок мовного дихання найчастіше застосовується:

    • дихальна гімнастика;

    • вправи для виховання навичок правильного повного вдиху;

    • вправи для виховання правильної видиху;

    • дихальні вправи з рухами. ( дитяча йога)

    2. Великий вплив на нервову систему дитини, що заїкається надає артикуляційний масаж. Це відбивається у змінах загальної нервової збудливості, пожвавлюються втрачені або знижені рефлекси, змінюється в цілому стан центральної нервової системи. Також при впливі масажу знімається напруга в спастичних м'язах, і, навпаки, підвищується тонус слабких і млявих м'язів артикуляційної мускулатури, збільшується об `єм і амплітуда артикуляційних рухів, відбувається активізація тих груп м'язів периферичного мовного апарату, у яких була недостатня скорочувальна активність. Основними прийомами масажу є погладжування, розтирання, щільне натискання, вібрація і биття.

    Так як мова заїкуватих дітей інтонаційно бідна і монотонна, ще одним основним напрямком корекції заїкання вважається робота над виразністю мови.

    Логічна виразність - найважливіша умова будь-якого виду мовлення. Сюди входить:

    • інтонація;

    • логічний наголос;

    • логічна пауза.

    3 . При заїкання відзначається різноманіття моторних порушень (нестійкість м'язового тонусу, нескоординованість і хаотичність рухів, уповільнене переключення від однієї серії рухів до іншої, допоміжні рухи), а також порушення темпу і ритму мови. Фахівці вважають, що ці порушення вимагають для своєї корекції комплексний вплив, до складу якого обов'язково повинні входити засоби логопедичної ритміки.

    Для подолання заїкання логопедична ритміка дає наступне:

    • розвиває загальну моторику, моторику рук, кисті, пальців;

    • нормалізує темп і ритм мовних рухів;

    • розвиває просодика мови;

    • сприяє подоланню різного роду зайвих, в тому числі супутніх рухів;

    • розвиває дихання, правильне співвідношення вдиху і видиху;

    • сприяє зняттю мовних судом;

    • розвиває слухове і зорове сприйняття, увагу і пам'ять.

    Засобами логопедичної ритміки є система поступово ускладнюються ритмічних і музично-ритмічних вправ і завдань, що лежать в основі рухової, музичної і мовної діяльності дітей.

    4. Проте, більшість фахівців сходяться в тому, що для лікування центральної нервової системи недостатньо тільки прийому відповідних ліків або виконання спеціальних процедур. Починати слід з забезпечення для заїкуватих дітей комфортних умов життя, які сприяли б зміцненню нервової системи і всього організму в цілому. До цих умов відносять:

    • правильний режим дня;

    • повноцінне харчування з виключенням збудливо діючих на нервову систему продуктів (гостра їжа, шоколад, міцну каву);

    • спокійний і досить тривалий сон (для дітей особливо важливий денний відпочинок);

    • достатнє перебування на свіжому повітрі (прогулянки);

    • не перевантажувати дитину виконанням домашніх завдань, так як на будь-яку фізичну і розумову перенапругу відповідною реакцією стане посилення заїкання;

    • повноцінний літній відпочинок без перегрівання на сонці;

    • загартовування;

    • заняття спокійними і найменш небезпечними видами спорту (типу плавання, велосипедної їзди, катання на ковзанах і лижах);

    • виключення перегляду травмують психіку і страхітливих телевізійних передач, після перегляду таких передач дітей переслідують нічні кошмари;

    • забезпечення спокійної обстановки в сім'ї, уникнення стресових ситуацій, які змушують дітей перебувати в стані нервового напруження;

    • спокійне і доброзичливе ставлення батьків до дитині.

    Категорія: Заїкання | Додав: NATA (01.11.2017) | Автор: Вєльчева Наталія Вікторівна
    Переглядів: 3450 | Теги: логоневроз, Заїкання | Рейтинг: 5.0/5
    Всього коментарів: 0
    avatar
    Усі матеріали сайту надані їх авторами для публікації або завантажені з відкритих джерел мережі Інтернет 
    і опубліковані виключно для ознайомлення та власного користування.
    Копіювання та цитування матеріалів сайту дозволяється та вітається 
    за умови надання активного посилання на сайт abcd-logoped.at.ua
    Логопедичний сайт для логопедів та батьків
    Никнейм Логопедична АБВГДейка зарегистрирован!