Логопедична АБВГДейка
Логопедичний сайт для вчителів-логопедів та батьків
Головна | Каталог статей | Реєстрація | Вхід
Вітаю Вас Гость | RSS

Меню сайту
Що Вас цікавить?
Cтатті [15]
СДГУ [1]
Порушення читання та письма [2]
Заїкання [3]
Вхід на сайт

Пошук
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 278
Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites
  • Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0
    Головна » Статті » Cтатті

    ЗАСТОСУВАННЯ ІГРАШКИ "ЛОГОЖАБКА" В РОБОТІ ВЧИТЕЛЯ-ЛОГОПЕДА

    ЗАСТОСУВАННЯ ІГРАШКИ "ЛОГОЖАБКА"

    В РОБОТІ ВЧИТЕЛЯ-ЛОГОПЕДА

    Формування правильної вимови у дітей - дуже складний процес, під час якого малюк вчиться сприймати звернене до нього мовлення, керувати своїми органами артикуляції, а також здійснювати контроль над власним мовленням.

    Всім відомо, що однією з причин порушення звуковимови у дітей є недостатня рухливість органів мовлення: язика, губ, щелеп та м’якого піднебіння. Порушення рухливості цих органів (малорухливість) тягне за собою нечітку, гугняву (з носовим відтінком), шепеляву, змазану вимову різних звуків.

    Першим етапом у вихованні правильної, чистої вимови є робота над формуванням артикуляційної бази, розвитком артикуляційної моторики. Вироблення точних і повноцінних рухів, відпрацювання їх диференційованості, об'єднання простих рухів у складні, відчуття артикуляційної постави - все це досягається у процесі виконання дітьми спеціальних тренувальних вправ - артикуляційної гімнастики.

    Корекційна робота над правильною вимовою звуків припускає відпрацювання відповідних артикуляційних укладів за допомогою показу і пояснення. Але працюючи над виправленням порушень звуковимови у дітей з вадами зору, потрібно додатково враховувати і той факт, що, в наслідок зорової патології, сприйняття правильної артикуляції у них ускладнене як зорово, так і на слух.

    Для того, щоб діти краще запам'ятали опис артикуляції звука чи артикуляційної вправи, доводиться задіяти усі аналізатори. Тому при організації корекції вимови я намагаюся максимально використовувати тактильну чутливість: моделі різних положень язика при артикуляції тих або інших звуків, які можна розглянути і доторкнутися; об'ємні зображення положення губ при артикуляції; для чіткого зорового сприйняття артикуляційних укладів обов'язковим є використання дзеркала, намальованих артикуляційних профілів. Кінестетичне сприйняття здійснюється за допомогою кисті руки, яка показує положення язика в ротовій порожнині під час вимови звука. Цей прийом дозволяє показати як статику, так і динаміку артикуляції, а також моделювати артикуляційні вправи.

    Успіх у вихованні правильної звуковимови залежить від методів педагогічного впливу логопеда, застосування різноманітних, цікавих для дітей форм роботи, оскільки під час тривалого виконання одноманітних артикуляційних вправ малята швидко втомлюються і взагалі втрачають інтерес до логопедичних занять.

    Враховуючи схильність дітей до наочних форм мислення та ігор, вважаю за необхідне використовувати усі доступні педагогу методи і прийоми, щоб утримати інтерес дітей протягом великої кількості занять. Я помітила, що малята краще і швидше засвоюють артикуляційні вправи у ігровій формі за допомогою оригінальних дидактичних посібників. Це і надихнуло мене на створення дидактичної іграшки «Логожабка». (Майстер-клас Морозової Г.В. з виготовлення дидактичної іграшки «Логожабка»)

    лого

    З її допомогою діти мають можливість як самостійно відтворити правильне положення органів артикуляції, так і проконтролювати виконання артикуляційних вправ. Ця іграшка служить для них зразком правильної артикуляції звука.

    Логожабка дозволяє:

    • підвищити інтерес до логопедичного заняття;

    • легко вивчити назви органів артикуляції та їх положення;

    • швидко засвоїти правильне положення органів артикуляції при вимові звуків;

    • виробити вміння керувати своїм язиком;

    • самостійно без зусиль знаходити допущені помилки при виконанні артикуляційних вправ;

    • розвивати пам'ять, увагу, дрібну моторику, самоконтроль і мотивувати в досягненні кінцевого результату.

    На етапі знайомства з органами артикуляції я використовую Логожабку як ігровий момент, під час якого дитина виконує завдання за зразком логопеда.

    На заняттях з розучування і проведення артикуляційної гімнастики діти разом з Логожабкою виконують вправи, знаходять правильне положення язика. На початковому етапі це робиться за допомогою логопеда, потім малюки самостійно, з одягненою на руку іграшкою, рухають або вигинають язик, розташовують кінчик язика за верхніми, нижніми зубами.

    Закріплення будь-якої навички потребує систематичного повторення, і проведення артикуляційної гімнастики не є виключенням. Вона не повинна проводитися нудно, монотонно, щоб у дитини не пропав інтерес до виконуваної роботи.

    Ефективність логопедичної роботи над розвитком артикуляційної моторики значною мірою визначається участю самої дитини в процесі. Дуже важливо, яка при цьому їй відводиться роль, наскільки вона проявляє свою ініціативу та творчість в досягненні поставленої цілі. 

    Категорія: Cтатті | Додав: kostimka (13.03.2016) | Автор: Олена Шадура
    Переглядів: 706 | Рейтинг: 5.0/6
    Всього коментарів: 0
    avatar
    Усі матеріали сайту надані їх авторами для публікації або завантажені з відкритих джерел мережі Інтернет 
    і опубліковані виключно для ознайомлення та власного користування.
    Копіювання та цитування матеріалів сайту дозволяється та вітається 
    за умови надання активного посилання на сайт abcd-logoped.at.ua
    Логопедичний сайт для логопедів та батьків
    Никнейм Логопедична АБВГДейка зарегистрирован!