Логопедична АБВГДейка
Логопедичний сайт для вчителів-логопедів та батьків
Головна | Каталог статей | Реєстрація | Вхід
Вітаю Вас Гость | RSS

Меню сайту
Що Вас цікавить?
Cтатті [15]
СДГУ [1]
Порушення читання та письма [2]
Заїкання [3]
Вхід на сайт

Пошук
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 279
Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites
  • Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0
    Головна » Статті » Cтатті

    КОРЕКЦІЙНА РОБОТА З ДІТЬМИ, ЩО МАЮТЬ ОПТИЧНУ ДИСГРАФІЮ ТА ДИСЛЕКСІЮ

    Корекційна робота з дітьми ,

    що мають оптичну дислексію та дисграфію

    Загальний характер корекційної роботи у випадку оптичної дислексії та дисграфії спрямований на подолання труднощів засвоєння літер, заміни, змішування літер у процесі читання  та письма. В основі оптичної дислексії та дисграфії лежать труднощі оптичного й оптикопросторового аналізу, недиференційованість уявлень про форми, схожих між собою, вади зорового сприйняття й пам'яті, недорозвинення просторового сприйняття і просторових уявлень. Для усунення даного порушення традиційно проводиться робота в наступних напрямах:

    —   формування зорового сприй­няття й розпізнавання форми, ве­личини й кольору;

    —   розвиток зорової пам'яті;

    —   формування просторових уяв­лень, зорового аналізу й синтезу.

     Завдання корекційної роботи

           У корекційному процесі, під час роботи  мають вирішуватися кілька завдань.

    Перше завдання (основне) — подолання оптичних проявів дисграфії та прискорення терміну запам'ятовування літер. Значну увагу тут слід приділити уточненню й диференціації оптичних образів літер, які легко сплутати. Під час формування навичок правопису тієї чи іншої літери необхідно пропонувати дітям різноманітні вправи з моделювання літер.

    - Змалювати фігуру або літеру за запропонованим зразком після короткочасного споглядання.

    -  Скласти фігуру, літеру з паличок, сірників, викласти шнурком, зліпити з пластиліну (спочатку за зразком, потім по пам 'яті).

    -  Сконструювати літеру з поданих елементів (завдання пропонується в кількох варіантах: за зразком; після короткочасного споглядання; за словесною інструкцією).

    -  Доповнити відсутній елемент фігури за наявності зразка.

    - Додати відсутній елемент фігури за уявою, доповнити відсутній елемент у літері (за зразком; за уявою після короткочасного споглядання літери; за словесною інструкцією).

    Для кращого засвоєння літера співвідноситься з якимось подібним зображенням (предметом). Для засвоєння наступної графеми доцільно переробити літеру, додаючи елемент.

    Одночасно відбувається написання закритого та відкритого складів: об, аб, юб; бо, ба, бю.

    Склади прописуються як за поданим графічним зразком з обов'язковим проговорюванням, так і під диктовку.

    Потім можна моделювати слова: баба, фа, боби, арфа, фарба... У словах літери з іншої оптичної групи (якщо дитина не вміє їх писати) вчитель прописує іншим кольором.

    Друге завдання — запобігання виникненню графічної дисграфії. З перших занять моделюються та графічно прописуються речення з вписуванням вивчених слів.

     Третє завдання — запобігання виникненню фонематичної дисграфії. При накопиченні букв, які позначають звуки, що розрізняються за фонематичними ознаками, можна розпочинати роботу з диференціації твердих і м'яких звуків у складах, словах.

    Діти прописують склади та слова як за поданим графічним зразком з обов'язковим звуко-буквенним аналізом та проговорюванням, так і під диктовку. Пізніше додаються вправи з диференціації звуків за глухістю та дзвінкістю. Для цих вправ необхідна більша кількість засвоєних літер.

    Слова для тренування слід добирати так, щоб у них якомога частіше повторювалися літери однієї оптичної групи. Спочатку це склади і слова, у написанні яких використовується одна літера з цієї групи (наприклад, г ), потім слова, де ця літера виступає як елемент іншої літери (п, р). Потім прописуються слова, де можна диференціювати ці літери (пора, гора).

    У дітей, які мають прояви оптичної дисграфії, як правило, страждає і функція запам'ятовування даної літери, слова. Для тренування цієї функції можна виконувати вправи зі словотворення та словозміни. Основа слова весь час залишається незмінною, багаторазове прописування її є запорукою того, що дитина просто механічно запам'ятає, як вона пишеться (іноді це допомагає зняти багато проблем).

    Четверте корекційне завдання — формування активного словника дитини з одночасним формуванням граматично правильного мовлення.

    Корекційна робота з запобігання та подолання дисграфій і дислексій кропітка, тривала і вимагає терпіння як з боку учнів, так і з боку вчителів. Головне — вона не має припинятися за будь-яких умов і повинна тривати упродовж усього терміну навчання.

    Категорія: Cтатті | Додав: oks5543 (14.03.2016) | Автор: Оксана Мацюк
    Переглядів: 1395 | Теги: Порушення читання та письма | Рейтинг: 5.0/4
    Всього коментарів: 0
    avatar
    Усі матеріали сайту надані їх авторами для публікації або завантажені з відкритих джерел мережі Інтернет 
    і опубліковані виключно для ознайомлення та власного користування.
    Копіювання та цитування матеріалів сайту дозволяється та вітається 
    за умови надання активного посилання на сайт abcd-logoped.at.ua
    Логопедичний сайт для логопедів та батьків
    Никнейм Логопедична АБВГДейка зарегистрирован!