У дітей із ЗНМ, поряд з порушенням всіх компонентів мовлення, зазвичай, виявляється несформованим і фонематичне сприйняття. Його розвиток, на думку багатьох дослідників (Р. А. Каше, Н. Е. Левіна, Р. А. Нікашина, Т. Б. Філічова та ін), є одним з важливих завдань корекційного впливу. Як показує досвід, розвиваючи фонематичне сприйняття у дошкільнят, ми здійснюємо позитивний вплив на становлення всієї фонетичної бази мовлення дитини, що в свою чергу сприяє формуванню правильної складової структури слова. Стійкий навик правильної звуковимови у дошкільників можна виробити тільки при добре сформованому фонематичному сприйнятті. А вдосконалення можливості диференціювати звуки мовлення сприяє не лише більш швидкому формуванню звуковимовної бази, але в значній мірі впливає і на засвоєння дітьми лексичної та граматичної сторін мови, позитивно впливає на засвоєння навиків читання та письма, тобто в, кінцевому результаті, забезпечує подолання недорозвитку мовлення в цілому.